Incontro con il prof. Alessandro Vespignani

prof. Alessandro Vespignani

Incontro con il prof. Alessandro Vespignani

28 settembre, ore 15, Aula magna del Rettorato, Banchi di Sotto, 55  Siena

Per partecipare occorre l’iscrizione online

Il 28 settembre, alle 15, in Aula magna del Rettorato, si terrà un incontro con il prof. Alessandro Vespignani dal titolo "Crossing Boundaries: Harnessing the Power of Interdisciplinary Approaches in Complex Systems".

L’evento è rivolto a studentesse e studenti di dottorato, alle dottoresse e ai dottori di ricerca dell’Università di Siena.

È invitata la comunità scientifica dell’Università di Siena.

english version

Seminar held by Prof. Alessandro Vespignani

28 September, 3 pm, in the Aula magna of the Rectoral offices (Rettorato), Banchi di Sotto, 55 - Siena

Online registration is required to attend

On 28 September, at 3 pm, in the Aula magna of the Rectoral offices, Prof. Alessandro Vespignani will hold a seminar on "Crossing Boundaries: Harnessing the Power of Interdisciplinary Approaches in Complex Systems".

The event is tailored for PhD students and postdocs at the University of Siena.

The Siena University scientific community is invited to attend.

.

Alessandro Vespignani è direttore del Northeastern Network Science Institute e Sternberg Family distinguished professor presso la Northeastern University di Boston. Le sue attività di ricerca si sono concentrate sulla caratterizzazione fisica dei fenomeni di non equilibrio e le transizioni di fase, la teoria delle reti applicata ai modelli matematici in epidemiologia, e le applicazioni dell'epidemiologia computazionale. Con il suo team di lavoro ha contribuito alla gestione internazionale delle epidemie di Ebola, e Zika. Dal 2020 ha collaborato con l’OMS, il CDC e altre istituzioni nazionali e internazionali nella risposta al Coronavirus. Vespignani e' stato eletto membro onorario dell'American Physical Society, la Network Science Society, la Academia Europaea (sezione Fisica e Ingegneria).

Alessandro Vespignani is Sternberg Family Distinguished University Professor at Northeastern University in Boston, where he leads the Laboratory for the Modeling of Biological and Socio-technical Systems and is the director of the Network Science Institute. He is fellow of the American Physical Society, the Network Science Society, Member elected of the Academy of Europe, and fellow of the Institute for Quantitative Social Sciences at Harvard University. He is also serving in the board/leadership of a variety of journals and the Institute for Scientific Interchange Foundation. He has been president elected of the Complex Systems Society 2013-2015. Vespignani is focusing his research activity in modeling diffusion phenomena in complex systems, including data-driven computational approaches to infectious diseases spread.