Welcome Week for international exchange students

Lunedì, 24 Febbraio, 2020 (All day) a Domenica, 1 Marzo, 2020 (All day)
Welcome Week for International exchange students POStPONED
Welcome week for international exchange students

Orientation activity for the international students studying at the University of Siena

Welcome week for international exchange students. From February 24th to March 1st in the departments and facilities at the University of Siena.

February 24th to March 1st will be the Welcome week for international exchange students, which will feature a series of welcome initiatives and orientations for new international exchange students about to carry out their period of study at the University of Siena.

The main event will be held on February 24th at 10:30, in the main chamber of the Palazzo del Rettorato, with welcome greetings and the presentation of the Welcome Week program.

• Services for students, educational offers, student tutors,
  • Buddy System project,
  • Library services,
  • Counseling services,
  • University for Foreigners of Siena: Italian language courses,
  • Dsu Toscany: accommodations, cafeterias, culture,
  • CUS: sports,
  • Esn Siena Ges

The initiative is organized by the University of Siena International Office with the collaboration of ESN SIENA GES.

► Per info:

attività di orientamento per gli studenti internazionali di scambio dell'Università di Siena
  • ATTENZIONE: EVENTO RINVIATO

Welcome week for international exchange students

Dal 24 febbraio al 1° marzo nei dipartimenti e nelle strutture dell'Università di Siena

Si terrà dal 24 febbraio al 1° marzo la Welcome week for international exchange students, che sarà caratterizzata da una serie di iniziative di benvenuto e orientamento per i nuovi studenti internazionali di scambio in procinto di svolgere un periodo di studio all’Università di Siena.

L'evento principale si terrà il 24 febbraio, alle ore 10.30, in Aula magna del Palazzo del Rettorato, con i saluti di benvenuto e la presentazione del programma della Welcome Week

• servizi per gli studenti, offerta formativa, studenti tutor,
  • progetto Buddy System,
  • servizio biblioteche,
  • servizio counseling,
  • Università per Stranieri di Siena: corsi di lingua italiana,
  • Dsu Toscana: alloggio, mensa, cultura,
  • Cus: sport,
  • Esn Siena Ges.

L'iniziativa è organizzata da USiena International Office con la collaborazione di ESN Siena GES.

► Per info: