"Nice To Meet You, India"

Venerdì, 6 Giugno, 2014 - 16:00
"NICE TO MEET YOU, INDIA"
locandina Nice to meet you India/1

June 6th, 2014 - 4 pm, Main University Building

Students, teachers, administrative and technical staff of the university are kindly invited to participate in "Nice To Meet You, India", to be held on June 6th, 2014 at the Main University Building (Banchi di Sotto, 55).

The programme includes a series of events dedicated to India that will take place from 4 to 9 pm. An officer from the Indian Embassy in Rome will attend the event among others, as well Indian and Italian artists who will perform Indian classical music and a "Bollywood dance" (seat booking at  www.eventbrite.it searching for the event “Nice to meet you India”).

Please bring a mat to participate in the yoga session (Courtyard, 6 - 7 pm).

The event was organized ​ ​by Indian students of the University of Siena in collaboration with International Place, USiena Welcome and Europe Direct Siena and co-financed by the European Commission.

locandina Nice to meet you India/2
Per assistere agli spettacoli è necessario prenotarsi on line

"Nice To Meet You, India"

6 giugno, ore 16.00, Palazzo del Rettorato, Banchi di Sotto, 55.

Iniziativa a cura degli studenti indiani dell'Ateneo in collaborazione con l'International Place, USiena Welcome e la Europe Direct Siena

Il 6 giugno, a partire dalle ore 16.00, il palazzo del Rettorato ospiterà l'evento "Nice To Meet You, India", organizzato dagli studenti indiani dell'Università di Siena in collaborazione con l'International Place, USiena Welcome e la Europe Direct Siena allo scopo di far conoscere le diverse comunità di studentesse e studenti stranieri presenti.

Nel corso dell'evento si terrà la proiezione di un video dedicato alla cultura indiana, gli studenti leggeranno testi relativi alla storia e alle tradizioni dell'India, e si svolgeranno sia un concerto di musica classica indiana sia una "Bollywood dance": per riservare un posto per lo spettacolo è necessario collegarsi alla pagina web www.eventbrite.it, cercare l'evento “Nice To Meet You, India” e prenotare.

L'iniziativa è co-finanziata dalla Commissione Europea.