Trans-violence: the transdisciplinary reasons to overcome violence

Venerdì, 29 Gennaio, 2021 - 17:00
parte della locandina

L'Università di Siena, insieme alla Cattedra transdisciplinare UNESCO in “Sviluppo Umano e Cultura di Pace” dell’Università di Firenze e al Comitato CTU-Italia del III° Congresso Mondiale della Transdisciplinarità (3CMTv), organizza il Simposio: Trans-violence: the transdisciplinary reasons to overcome violence.

•  venerdì 29 gennaio 2021
     (orario Italia)

L'evento sarà in inglese e spagnolo

Programma:

► "The relationship between transdisciplinarity and overcoming violence: towards a new historical paradigm"
Carlo Orefice. University of Siena/CTU Unesco - Italy (Moderator)

► "Social pedagogy to build resilience against hate discourse: primary prevention of radicalization to violent extremism"
Vivek Venkatesh. UNESCO Chair, Concordia University - Canada

"Educación universitaria para la ciudadanía democrática”
Ana M. Vega Gutiérrez. UNESCO Chair, University of La Rioja - Spain

► “IA para contrarrestar las fakes news y los medios sociales amplificadores de la violencia”
Jesús M. Flores Vivar. Internet Medialab, Complutense University of Madrid - Spain

► "Multiethnic coexistence practices: the FORWARD project”
Loretta Fabbri/Claudio Melacarne. University of Siena - Italy

L'evento rientra nel Programma Italia del 3CMTv (http://www.tercercongresomundialtransdisciplinariedad.mx/en/formas_p_virtual/e costituisce un momento di analisi e sintesi sul rapporto transdisciplinarità/educazione/superamento della violenza.