ELAN -The European Liberal Arts Network

The European Liberal Arts Network (ELAN)

The European Liberal Arts Network (ELAN) is an innovative educational network designed to promote and develop a Liberal Arts approach to tertiary education. Established in 2013, ELAN brings together eleven leading European Higher Education Institutions with experience in Liberal Arts and/or a strong focus on interdisciplinary research and teaching in the Arts and Humanities.

The network will be joined by local non-academic institutions such as museums,  galleries and publishing companies as well as in further perspective by selected  partners from North America, Australia and Asia.

Unisi program coordinator: Prof. Carlo Citter - Dipartimento di Scienze Storiche e dei Beni Culturali

Please find further information and application requirements on ELAN website.

MOBILITA' 2020/2021

La mobilità 2020/2021 può essere effettuata in 2 modi:

1. Virtuale dall’Italia
  2. Virtuale e/o in presenza nel paese ospitante

A chi effettua la mobilità 1 non può essere corrisposto alcun contributo economico. Deve comunque seguire le procedure e inviare i documenti indicati nelle pagine web nelle sezioni Prima della partenza (ad eccezione dell’inserimento dei dati bancari), Durante il soggiorno e Al rientro.

Chi effettua la mobilità 2 riceve il contributo economico assegnato. All’inizio della mobilità, in aggiunta al Certificato di permanenza, dovrà inviare per e-mail copia del titolo di viaggio (carta di imbarco o biglietto del treno)

EUROPEAN LIBERAL ARTS NETWORK

È indetta una selezione per l’assegnazione di posti di mobilità per periodi di studio presso le Università partner del Network ELAN:

La selezione è conclusa